reklama

Páni policajti, tak ako k Zimáku? Vstupka alebo občiansky?

Už tretí rok mám Zimák ako na dlani. Alebo skôr - ako na tanieri. Z kuchyne i z ostatných izieb. Ak sme za starého Zimáku chceli vedieť výsledky, stačilo prakticky otvoriť okná a bolo jasno: 2:3, napr. Alebo tak-nejak podobne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Dlho som odolávala predšampionátnej atmosfére.

Na hokej, ľad a (synove korčuliarske) korčule som zvyknutá. Mám rada tento priestor. Rada pozorujem vzrušenie, keď sa schyľuje k zápasom: farby, výkriky, masky, bubny, živá masa - v ktorej to vrie, problémy s parkovaním. Ak sa pýtate na vandalstvo - tak nie. Skutočné drámy sa v tejto časti odohrávajú len pri dopravných nehodách - známy zákaz otáčania na križovatke Trnavská - Jégeho bol vždy veľkým lákadlom.

Ale mnohé sa zmenilo - vrátane tohto zákazu - a ja sa konečne, pri Zimáku, môžem slobodne otočiť doľava a zaparkovať pred naším domom (alebo - na chodníku pred naším domom). A šampionátnej atmosfére začínam pomaly podliehať tiež.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čosi sa na mňa z toho vzrušenia nalepilo. Keď ráno, cestou do mesta, vidím (našu) vlajočku zapichnutú do kočíka s batoľaťom, prekvapená sama zo seba sa v duchu začínam pýtať: Žeby aj ja? 

A kam by som ju, preboha, zapichla? 

Je to tu. Začínam sa tešiť!

_______________________

Ale je tu ešte niečo.

Momentálne som niečo ako VIP - mám ten správny občiansky, ten správny trvalý pobyt. Bez problémov by som sa mala kedykoľvek dostať až k Zimáku, teda domov. Pre nasledujúce dva týždne je to celkom sympatická výhoda. Čakám, že mi výrazne skráti cestu domov a pobyt v kolónach, keď si to na Bajkalskej (ja vyvolená medzi mnohými) elegantne strihnem rovno doprava na vyprázdnenú Trnavskú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale - nestrihla som si!

Účinnosť môjho občianskeho a trvalého pobytu testujem hneď poobede, cestou zo školy. Veziem dieťa a kolegyňu-mamičku Simonku so štvrtáčkou Monikou. V zápche na Bajkalskej sa posúvame pomaly - krokom a popri tom si robíme monitoring mimobratislavských značiek. (Dozvedám sa, že MA vraj nie je Martin, ale Malacky. Hm-hm.)

Tešíme sa, ako to o chvíľu všetkým natrieme a svižne sa od hustej masy áut odpojíme. Pre prípad, že by páni policajti mali problém s nesprávnym trvalým pobytom druhej polovice našej posádky, máme pripravenú verziu: Prišla sesternica zo Švajcu. Aj s dieťaťom!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale žiadne veľkolepé odpojenie od masy sa nekoná: nemáme vstupku!

Vstupku?!

Nikde sa nič o žiadnej vstupke pre obyvateľov s trvalým pobytom pri Zimáku nehovorilo?! Má stačiť občiansky s trvalým pobytom!

Nie, musím ísť na Magistrát, vybaviť vstupku! Inak - Good bye my home ! Trnavská je pristupná len od 24.00 do 13.00 h.!

(Dieťa vzadu cíti príležitosť. Dúfa, že vďaka dopravnému chaosu by sa mu nasledujúce dva týždne mohla výrazne skomplikovať dochádzka do školy. Šanca sa stáva reálnejšou: Nepustili nás! Dieťa sa nahlas raduje.)

V piatok poobede na Magistrát?! Čo budem, preboha, robiť do pondelka - mám sa presťahovať?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naštvane pokračujme ďalej po Bajkalskej, rozhodnuté dostať sa k domu čo najkratšou cestou. To snáď nemyslia vážne - nepustia ma domov medzi 13.00 a 24.00, lebo nemám vstupku?!

Komu zasa preskočilo? Alebo je to len nedostatočná plošná informovanosť?

Odbáčame z Vajnorskej na Odbojárov - priamo k Zimáku. Prichádzame k hliadke rozhodnuté v žiadnom prípade sa nevzdať . Nebudeme, predsa, s deckami sedieť do noci v Eurovei!

Úľava prichádza skôr, než ďalší boj. Cez sklá vidíme, že - občiansky stačí!

Heuréka!

S badateľnou úľavou sa dávame do reči a vysvetľujeme pánom v uniformách, aká krivda sa nám stala. Rozuzlenie je na svete: vstupky musia mať tí, ktorí nemajú trvalý pobyt, ale majú v okolí prevádzky, obchody, stánky a pod.

Logicky.

Simonka ešte krátko konzultuje s otcom-právnikom.

Je to tak: vstupky = prevádzky; obyvatelia = občiansky.

A kto to ešte povie pánom v uniformách, ktorí stoja na Bajkalskej?

A aký variant odpovede ma čaká pri odbočovaní k domu z Jégeho alebo zo Záhradníckej na Jégeho?

______________________

Ale inak je všetko fajn.

Vážne sa tešíme!

Aktuálne info po 22.00 h.:

Po druhom neúspešnom pokuse dostať sa na Trnavskú z Bajkalskej a následnom preverení si, som zistila, že predsa len rovnica: vstupky=prevádzky a obyvatelia=občiansky, neplatí paušálne.

(Zrejme) akýkoľvek prístup na Trnavskú (z Bajkalskej určite) je na vstupku - a to aj pre obyvateľov s trvalým pobytom v tom okolí. Pokiaľ teda nemám vstupku, dostanem sa na Trnavskú k Zimáku inými príjazdovými cestami, kde stačí občiansky (zo Záhradníckej, z Jégeho, z Odbojárov). Neviem, aký je príjazd z Trnavského mýta. 

Zuzana Roy

Zuzana Roy

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  9x

V posledných rokoch ma najviac oslovili myšlienky a knihy Anselma Grúna - nemeckého benediktína, a slovenských feministiek z ASPEKTu. Píšu o tom, kde nám to drhne (v živote) a ako z toho von. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáWaldorfská škola/škôlkaFoto: Waldorfská škola/škôlkaVšetkýmVerše bez veršovLetters to AnimusMôj pes DastyPríbeh našej láskyBudúci prezident - aký si?

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu