reklama

Ako prekonať starnutie

Je to neuveriteľné, ale recept je vlastne veľmi jednoduchý. A je dokonca na svete už niekoľko rokov. Nechápem ako sa ho podarilo pred nami – laickou verejnosťou – tak dlho úspešne utajiť. Vzhľadom na posledný vývoj vo svete, som náchylná sa domievať, že v tom budú mať prsty americké tajné služby. Alebo, že by to boli Rusi? Nuž, ktovie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Moje drahé dieťa, ktoré len nedávno ukončilo (alternatívnu) základnú školu a započalo štúdium (na, žiaľ, veľmi nealternatívnej) strednej, sa v poslenom čase intenzívne zaujíma o matematiku a fyziku. Pravidelne som oboznamovaná s jeho novozískanými poznatkami, ním prelomenými bariérami (rozumej vyrátanými príkladmi), s typmi doteraz nevyriešených matematických a fyzikálnych záhad.

Čo sa týka fyziky vyzerá to u nás momentálne napr. takto:

 “Mami, vieš, čo znamená teória chaosu, a vieš čo znamená čierna diera, a čo sa deje pri prechode čiernou dierou alebo pri priblížení sa k nej? Mami, a vieš o tom, že čierna diera obsahuje všetko čo poznáme …“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozorne počúvam, a je mi jasné, že jednotku z fyziky som kedysi na gymnáziu s tradičnou (rozumej tradične mŕtvou) výukou mohla dostať len tak, že som sa všetko naučila naspamäť. Dodnes si z toho, samozrejme, nepamätám nič.

Dnes mi moje dieťa sprostredkovalo prelomové poznanie:

“Mami, a vieš o tom, že Albert Einstein už v roku 1905(!) ukázal, že keď sa rýchlosť hmotného telesa blíži k rýchlosti svetla, skracuje sa jeho dľžka a jeho starnutie je pomalšie!”

Wau, neverím vlastným ušiam a cítim, ako ma zaplavuje detská radosť!

Netušila som, že je to tak úžasne jednoduché. A stačí TAK málo!

Dámi a páni, tridsiatničky, štyridsiatničky, či dokonca už dvadsaťšestky(!) (ako som si dnes vypočula u kozmetičky) – poškuľujúce po botoxoch či iných prostriedkoch efektívneho zmrzačenia našej prirodzene starnúcej krásy, netreba veľa, chce to len - nabrať tú správnu rýchlosť!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo tam po tých pár centimetroch!

Zuzana Roy

Zuzana Roy

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  9x

V posledných rokoch ma najviac oslovili myšlienky a knihy Anselma Grúna - nemeckého benediktína, a slovenských feministiek z ASPEKTu. Píšu o tom, kde nám to drhne (v živote) a ako z toho von. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáWaldorfská škola/škôlkaFoto: Waldorfská škola/škôlkaVšetkýmVerše bez veršovLetters to AnimusMôj pes DastyPríbeh našej láskyBudúci prezident - aký si?

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu